Alustame uue rubriigiga, milles kirjutame kõige silmapaistvamatest disainiajalukku kirjutatud vineerist toolidest. Mööbli ja eelkõige toolide puhul andis vineer materjalina disainile täiesti uue suuna, kus vormi hakkas enam tekitama inimese keha, mitte ei surutud inimest mööbli raamidesse.
Allikas: www.thehomeonline.co.uk
Esimeseks disainiikooniks valisime Eamesi "DCW" tooli.
Disainer(id): Charles ja Ray Eames
Aasta: 1946
Mõõdud: 73 x 54.3 x 49.5 cm
Abikaasad Charles ja Ray Eames, kes tegid koostööd sadade laudade, toolide ja muude mööbliesemete disainimisel, viies masstoodangu kokku kõrgema stiilitunnetuse ja mugavusega, on Ameerika ühed 20. sajandi innovatiivsematest disaineritest. Nende kõige olulisem uuendus oli vineeri painutamine kahes suunas korraga. Erinevalt Alvar Aaltost, kes painutas vineerist ühe või mitu kõverjoont, vormisid Eamesid üht vineeritükki mitmes suunas ning erinevatele tasanditele.
Tool koosneb eraldi vineerist vormitud seljaosast, istmest ja jalgadest, mida ühendab kummipuksidel selgroog andes toolile painduvuse ning muutes selle inimkehale paremini reageerivaks. Samuti olid kummist kinnitused värskelt väljaarendatud liimide abil lahendatud selliselt, et ühenduskohad ei olnud esipinnal nähtavad. Kergekaaluline ja vastupidav tool oli esialgu saadaval saare-, tamme-, palisandri- ja pähklispooniga kaetud kasevineerist. Väike osa varajastest mudelitest tulid tootmisest seljatoe ja istmega, mis olid kaetud poninahaga.
Kokkuvõttes on tegemist ühe mõjukaima näitega sõjajärgsest Ameerika disainist, mis on ka siiani tootmises.